تقویت پوست

تاثیر ورزش در سلامت پوست و مو

هیرتامین - مقاله درونی - شاخص

تاثیر ورزش در سلامت پوست و مو

آیا میدانستید که ورزش برای کاهش آکنه و جوش های صورت و مبارزه با علایم پیری بسیار موثر و مفید می باشد. و افراد و کارشناسان بسیاری در جهان معتقد هستند. که ورزش مرتب نقش پر رنگی در سلامتی و شادابی پوست شما دارد. این تاثیر فقط و فقط بر روی شادابی و سلامتی پوست تاثیر نمی گذارد. بلکه بر روی روند رشد مو های سر هم تاثیر گذار می باشد. ورزش های هوازی،یوگا،پیاده روی و دویدن تمرین های مناسبی هستند. همچنین می توانید در کنارتمرین مرتب از مکمل های گیاهی رشد مانند هیرتامین هم استفاده کنید.

آیا ورزش به رشد مو ها کمک می کند ؟

 به صورت کلی ورزش تاثیرات زیادی بر روی بدن ما دارد. از جمله تنظیم هورمون های بدن، افزایش کیفیت خواب،افزایش قدرت بدنی، کاهش استرس، رشد سریع تر مو ، شادابی پوست، تقویت سیستم ایمنی بدن  و… هورمون هیدروتستوسترون یک هورمون اصلی و قابل توجه در بدن خانم ها می باشد که عامل اصلی ریزش مو است. در میان خصوصیات ورزش کردن می شود به ترشح درصد بالایی از این هورمون در بدن اشاره کرد. که باعث کاهش ریزش مو می شود.

هیرتامین - تاثیرات ورزش در پوست

ورزش و سلامت مو

ورزش کردن با تعدیل تولید هورمونهای وابسته به تستوسترون، به درخشندگی و شفافیت پوست کمک فراوانی می کند. همچنین ورزش به صورت کلی باعث کاهش استرس می شود. و همین امر باعث جلوگیری از وجود آکنه و تیرگی در پوست می شود. همچنین با ورزش تعریق بدن ما افزایش پیدا می کند. که همین امر باعث نرم شدن پوست و جلو گیری از شکستگی و خشک شدن پوست بدن ما می شود. شما با ورزش کردن به تولید کلاژن در پوست کمک می کنید که باعث جوان شدن پوست شما می شود.

شناخت بهتر ورزش های مناسب

برای نتیجه گرفتن هر چه سریع تر ورزش های به خصوص زیادی امروزه وجود دارد که به جوان سازی پوست کمک می کند.  در ورزش هایی مانند دویدن،پیاده روی، استرس شما کاهش یافته و التهاب پوستتان کم می شود. هنگامی که شما ورزش می کنید خونرسانی در بدن شما بهتر شکل میگیرد و کل بدن به خصوص عضلات صورت به آرامش می رسد.

کلام آخر

ورزش نه تنها در درخشندگی پوست و رشد مو تاثیر زیادی دارد بلکه می تواند استرس شما را در طول روز به حداقل برساند. پس ورزش کردن را جدی بگیرید و از آن غافل نشوید.  همچنین ورزش تاثیر بسیار زیادی در تناسب اندام و در نهایت اعتماد به نفس شما دارد.

نویسنده

مهدیه سلطانیان

کارشناس فروش - مشاور - مدیریت وب سایت

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *