رشد و تقویت مو

رفع ریزش مو سر

رفع ریزش مو شاخص 1

رفع ریزش مو سر

یکی از مشکلات رایج بین خانم ها و آقایان ریزش مو سر می باشد. ریزش مو می تواند چندین و چند عامل مختلف داشته باشد. یکی از عواملی که اخیرا بسیار زیاد شده است ریزش مو بر اثر ژنتیک یا سابقه خانوادگی در طاسی سر است. اما ماجرا به هیمن نقطه ختم نمی شود. و عوامل زیادی باعث ریزش مو به صورت ناگهانی یا تدریجی می شود.

رفع ریزش مو 1

مهم ترین عوامل ریزش مو

همان طور که در بالا هم ذکر شد سابقه خانوادگی فرد می تواند در ریزش مو و در نهایت طاسی سر نقش پر رنگی داشته باشد. اگر در خانواده درجه یک خود شخصی را دارید که در نواحی وسط یا ناحیه دو طرفه سر دچار ریزش و در نهایت طاسی شده است می تواند این ژن را به شما هم منتقل کرده باشد اما نکته که باید به آن توجه داشت این است که باید به سن شخص هم دقت کافی داشته باشید. زیرا با بالا رفتن سن چربی سر رفته رفته کاهش می یابد. و در نهایت باعث ریزش می شود.

استفاده از دارو ها : یکی از رایج ترین دلیل های ریزش مو استفاده از دارو ها می باشد برخی دارو ها در عوارض جانبی خود ریزش مو را ذکر می کنند. دارو هایی مانند :

  • داروهای درمان آرتروز
  • دارو های درمان سرطان
  • دارو های فشار خون
  • دارو های بیماری های قلبی

و سایر دارو که می توانند در عوارض جانبی خود ریزش مو را هم جایی بدهند.

رفع ریزش مو 2

سایر موارد علت ریزش مو

موارد زیادی می توانند در ریزش مو انسان نقش پر نگی ایفا کنند این موارد شامل :

  1. کمبود مواد مغذی
  2. کمبود ویتامین
  3. رفتار نامناسب با مو
  4. شوک جسمی و روحی

چهار عامل ذکر شده در بالا هم کم و پیش می توانند اثر خود را بر روی ریزش موهای سر شما بگذارند. کمبود مواد مغذی و پروتیئنی یکی از عوامل مهم می باشد همچنین مو برای رشد و تقویت نیاز شدید و همیشگی به انوان ویتامین ها دارد برای جبران کمبود این ویتامین ها می توانید از محصولات تقویت کننده مو استفاده کنید. مورد بعدی رفتار نامناسب با مو شامل استفاده از اتو داغ یا سشوار با حرارات بالا است. که می تواند بسیار آسیب زننده باشد. و مورد آخر شوک های شدید عصبی مانند از دست دادن عزیزی یا مشکلات مالی  و … می توانند باعث ریزش مو شوند اما این ریزش در 90 درصد از موارد موقتی می باشد.

رفع ریزش مو 3

راه های جلوگیری از ریزش مو سر

اگر قصد دارید که جلو ریزش موهای سر خودتان را بگیرید. بهتر است به چند دستورالعمل زیر توجه کافی داشته باشید برای جلوگیری از ریزش مو سر فقط کافی است موارد زیر را رعایت کنید. این موارد شامل :

  1. شست وشو روازنه به صورت مرتب
  2. استفاده کمتر از رنگ مو و مواد شیمیایی
  3. استفاده حداقل از سشوار و اتو مو
  4. تامین پروتئین
  5. تامین ویتامین ها

این پنچ مورد ذکر شده در بالا به صورت کلی می توانند تاثیر بسیار خوبی در کم شدن ریزش مو و یا جلوگیری از ریزش مو داشته باشند.

رفع ریزش مو 4

مشاوره

اگر نیاز به مشاوره در زمینه زیبایی پوست و مو داشته اید می توانید با یکی از کارشناسان مجموعه ما تماس بگیرید و با ارائه شرح حال کارشناس مربوطه شما را با بهترین روش و راهکار آشنا خواهد کرد.

اگر ریزش مو دارید و یا می خواهید از ریزش احتمالی در سنین بالا تر جلوگیری کنید. بهتر است موارد ذکر شده در بالا را به صورت کامل رعایت کرده اما این نکته را هم در نظر بگیرید که ریزش مو در میانسالی یک امر طبیعی است و به خودی خود نمی شود از آن جلوگیری کرد فقط با رعایت برخی نکات می توانید این روند را بسیار کند کرده و سرعت افزایش آن را کنترل کنید.

 

نویسنده

مهدیه سلطانیان

کارشناس فروش - مشاور تخصصی - مدیریت واحد فروشگاه - مدیریت وب سایت آناژ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *