رشد و تقویت مو

نکات مهم افزایش رشد مو

هیرتامین - فروشگاه لوازم آرایشی آناژ - مقاله درونی

نکات مهم افزایش رشد مو

مو سر یکی از پارامتر های مهم زیبایی محسوب می شود همچنین قطعا بر روی اعتماد به نفس ما هم تاثیر مستقیمی دارد. به همین دلیل است که بیشتر افراد به درخشندگی و پر پشت بودن مو خود توجه بسیار زیادی دارند. اگر شما هم از دسته آدم هایی هستید که به رشد و درخشندگی موهایتان اهمیت می دهید لازم است که چندنکته مهم را به خاطر داشته باشید. و چند پارامتر زیر را رعایت کنید.

فهرست مطالب

مکمل های تقویت کننده

در عصر مدرن و جدید مکمل ها و کپسول های بسیار زیادی در بازار برای رشد مو وجود دارند یکی از بهترین این تقویت کننده ها کپسول هیرتامین می باشد که قیمت مناسب و تاثیر فوق العاده بر روی موهای شما دارد. اگر به سمت مکمل ها و تقویت کننده های مو سر رفتید حتما به دنبال قرصی باشید که ارگانیک و طبیعی باشد. از این رو اگر  مکمل شما ویتامین هم بود نباید از حد مجاز بیشتر مصرف شود. دلیل توصیه استفاده از مکمل این است که در رژیم غذایی اکثر ما ویتامین های مورد نیاز رشد و تقویت مو وجود ندارد. در نتیجه این ویتامین ها را از مکمل های تقویت کننده جذب می کنیم.

هیرتامین - فروشگاه لوازم آرایشی آناژ - مقاله درونی - عکس اصلی

داشتن برنامه غذایی سالم

داشتن تغذیه سالم یک پارامتر بسیار مهم در رشد و تقویت مو های سر می باشد. سعی کنید مواد غذایی که مصرف می کنید از خانواده موادی باشند که به رشد و تقویت مو هایتان کمک می کنند خانواده هایی مانند ماهی و مرغ، حبوبات،غلات، سبزیجات برگ دار و … با در نظر گرفتن این خانواده های غذایی در رژیمتان حتما شاهد رشد بهتر مو های سرتان هستید زیرا مو به صورت کلی از پروتئین تشکیل شده است. به همین دلیل برای حفظ و نگهداری درخشندگی مو سر ریشه  مو به پروتئین نیاز مداوم دارد.

موهای خود را زیاد نشویید

بسیار از افراد طبق عادت روزانه خود تایمی را به حمام کردن می پردازد. و می شود گفت دائما در حال شست و شو موهای سر خود هستند. این نکته درست است که برای حفظ بهداشت و رشد مو باید آنها را تمیز نگه داریم. اما از قدیم هم گفته اند که هر چیزی حد و حدودی دارد. استفاده روزانه از شامپو های شیمیایی با کیفیت پایین می تواند آسیب زننده باشد. که این مورد هم راهکارهایی دارد شما می توانید برای جلوگیری از این آسیب ها از شامپو هایی با کیفیت بالا استفاده کنید.

کاهش استرس

 

شاید برای خیلی از افراد این مورد پیش آمده باشد که با توجه به مراقب های ویژه از مو سر و تمیز نگه داشتن آنها بازم هم به نتیجه دلخواه خود نرسیده اند. سطح بالا استرس باعث اختلال در رشد مو می شود. و در نتیجه باعث ریزش آنها استرس باعث کدر و ضعیف شدن مو ها می شود از این رو شما رشد روتین موهایتان را هم از دست می دهید. استرس به دلیل عوامل روانشناختی و فیزیولوژیکی به وجود می آید. و می شود گفت یکی از اصلی ترین و مهم ترین دلایل ریز مو چه در آقایان و چه در بانوان است. پس به این پارامتر توجه بسیار زیادی داشته باشید. شما می توانید با انجام دادن تمرین هایی مانند : مدیتیشن و یوگا سطح استرسی خود را کاهش دهید.

چرخه خواب هم برای سلامت مو یکی از اصل های مهم محسوب می شود که باید به آن توجه کافی داشته باشید. برای حفظ سلامتی مو شما نیاز دارید در 24 ساعت شبانه روز حداقل 8 ساعت خواب مفید داشته باشید.

کلام آخر

در آخر برای رشد و تقویت موهای خود نیاز دارید که چند مورد ذکر شده در بالا را رعایت کنید تا شاهد هر چه بهتر شدن موهای خود باشید. اگر هم در این مورد نیاز به مشاوره داشتید کارشناسان ما آماده پاسخگویی هستند.

مشاوره

نویسنده

مهدیه سلطانیان

کارشناس فروش - مشاور زیبایی

1 نظر در “نکات مهم افزایش رشد مو

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *