رشد و تقویت مو

پر پشتی مو و رفع ریزش مو

پر پشتی مو - شاخص هیرتامین

پر پشتی مو

شاید بسیاری از افراد دچار ریزش مو هستند. که امروزه می توان آن را یک امر کاملا طبیعی دانست. زیرا شیوه زندگی و  محیط پیرامون انسان مدرن بسیار متفاوت و گاهی هم بسیار آسیب زننده شده است. در گذشته مردم از نظر تغذیه و کیفیت خواب و همچنین  از محیط پیرامون سالم تری برخوردار بودند. به همین دلیل ریزش مو در به اصطلاح قدیمی تر ها دیده نمی شود. اما بهتر است عوامل کلی ریزش مو را بشناسیم. این عوامل شامل :

  • استرس و اضطراب دائمی
  • عوامل مرتبط به تغذیه انسان
  • دوران بارداری
  • کمبود پروتئین به خصوص کلاژن
  • داشتن سابقه طاسی (به صورت ارثی)
  • کمبود آهن و کمبود خون
  • کمبود ویتامین b
  • پرکاری یا کم کاری غدد در بدن
  • افزایش سن

و شاید صدها و صد ها دلیل دیگر که می تواند در ریزش موهای انسان نقش پررنگی داشته باشد.

ریزش مو - هیرتامین 4

سایر دلایل ارادی

همان طور که در بالا ذکر دلایل زیادی می توانند در ریزش مو انسان دخیل باشد. اما این دلایل را می توان به دو دسته دلایل ارادی و دلایل غیر ارادی دسته بندی کرد. دلایل ارادی دلایلی می باشد که انسان بتواند برای انها تصمیم گیری کند. و دلایل غیر ارادی دلایلی است که انسان در آن نقشی ندارد مانند بیماری طاسی به صورت ارثی و سایر دلایل اما دلایل زیادی هستند که در کنترل انسان می باشد این دلایل شامل :

  1. استفاده پیش از اندازه از سشوار و اتو مو (بسیار مخرب)
  2. استفاده پیش از حد از رنگ مو
  3. دکلره کردن مو
  4. شست و شو سر با شامپو های بی کیفیت
  5. استفاده از برس های غیر استاندارد (برس های خشن مانند برس های گرد و پیجی)

و شاید چندین دلیل دیگر که در کنترل کامل انسان می باشد.

پشتی مو هیرتامین 3

تقویت مو

خوب تا به اینجا با عوامل ارادی و غیر ارادی مخرب آشنا شده اید.  اما حالا برای تقویت و جلوگیری از ریزش مو باید چه کرد ؟  تقویت مو فرایند پیچیده ای ندارد. برای تقویت شما باید در مرحله اول حواستان به تغذیه و خواب و در گام دوم به ویتامین ها و پروتئین های بدن خودتان باشد. برای جبران ویتامین و پروتئین می توانید از محصول تقویت کننده هیرتامین استفاده کنید. زیرا به دست آوردن کلیه ویتامین ها از طریق مواد غذایی کمی کار سختی است. اما برویم به سراغ بهترین مواد غذایی برای تقویت مو این مواد شامل :

  • سیب زمینی (دارای آنتی اکسیدان سرشار)
  • ماهی (دارای ویتامین d و امگا 3)
  • گردو (این مغز بهترین منبع ویتامین e و بیوتین است)
  • تخم مرغ ( منبع غنی پروتئین (زینک و سلنیوم و آهن))
  • عدس (سرشار از آهن – زینک – بیوتین)
  • ماست (کلسیم و ویتامین d)

و سایر مواد غذایی که می تواند در رشد و تقویت موهای سر شما بسیار تاثیر گذار باشد.

اهمیت ویتامین ها

ویتامین ها در رشد و تقویت موهای شما تاثیر بسیار زیادی دارد.  کمبود ویتامین همان طور که در بالا هم ذکر شد می تواند تاثیرات بسیار مخربی برای موهای شما داشته باشد. برای جذب بهتر انواع ویتامین بهتر است تغذیه مناسبی داشته باشید و در گام بعدی بهتر است از محصولات تقویت کننده استفاده کنید. تا کمبود ویتامین های بدن شما به سرعت جبران شود. هر ویتامین در رشد مو تاثیرات گوناگونی میتواند  بگذارد. ویتامین های تاثیر گذار در رشد و تقویت شامل :

  1. ویتامین A
  2. ویتامین های گروه B
  3. ویتامین C
  4. ویتامین D
  5. ویتامین E

پنچ ویتامین ذکر شده در بالا نه تنها در رشد و تقویت موهای شما تاثیر گذار هستند. بلکه در جلوگیری از ریزش مو  هم تاثیرات بسیار خوبی دارند. به همین دلیل در بالاتر اشاره شد برای جذب این ویتامین ها از محصولات تقویت کننده استفاده کنید.

پر پشتی مو - هیرتامین 1

حرف آخر

به صورت کلی سعی داشته باشید در مرحله اول تغذیه و کیفیت خواب خود را به درجه ای بالاتر ارتقا دهید. و از مواد غذایی با ارزش غذایی بالا استفاده کنید. و در مرحله دوم ممنوعیت های ارادی را در نظر داشته باشید تا به صورت فیزیکی به ریشه مو آسیب نرسانید. و در مرحله سوم سعی داشته باشید کلیه ویتامین ها و پروتئین های مورد نیاز برای رشد مو های خود را تامین کنید. تامین این ویتامین ها هم از طریق مواد غذایی امکان پذیر است و هم از طریق محصولات تقویت کننده. خوب امیدوارم تا به اینجای این مقاله توانسته باشید اطلاعات اندکی به شما داده باشیم.

نویسنده

مهدیه سلطانیان

کارشناس فروش - مدیریت واحد فروشگاه - نویسنده - مشاور

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *