رشد و تقویت مو

چند تکنیک رشد سریع مو

هیرتامین - مقاله درونی تکنیک های تقویت مو

چند تکنیک رشد سریع مو

مو یکی از عوامل زیبایی انسان محسوب می شود که تاثیری فوق العاده در زیبایی و در نتیجه اعتماد به نفس اشخاص دارد. ریزش مو به چندین و چند دلیل اتفاق می افتد که در مقالات قبلی به آنها اشاره داشته ایم مقالاتی مانند ریزش مو و سایر مقالات مرتبط در مقاله قبل هم ذکر شد که هیرتامین می تواند با رساندن انواع ویتامین ها به رشد مو شما کمک کند. خوب از بحث اصلی فاصله نگیریم. برای داشتن موهایی پر پشت و درخشنده باید چند نکته را در نظر بگیریم. که در ادامه به آنها می پردازیم.

رژیم غذایی

داشتن رژیم غذایی یکی از چند تکنیک افزایش چشم گیر رشد مو می باشد. زیرا با داشتن رژیم غذایی سالم و درست بدن شما تمامیه ویتامین ها وعناصر مختلف را جذب کرده و به رویش مو شما کمک می کند. با توجه به اینکه گفتن کلمه تمام ویتامین ها درست نیست زیرا در رژیم غذایی ما ایرانی ها می توان به راحتی کمبود ویتامین را احساس کرد. مو برای رشد سریع تر و درخشندگی بهتر نیاز به انواع ویتامین ها،مواد مغذی،مواد پروتیئینی و سایر مواد نیاز دائمی دارد. به همین دلیل استفاده از مکمل های گیاهی بار ها و بارها توصیه شده است زیرا این مکمل ها کلیه مواد مورد نیاز را در خود جای داده اند.

هیرتامین - تکنیک های افزایش رشد مو

تاثیرات غیر مستقیم اما مهم

استفاده از ماساژ سر باعث افزایش گردش خون در کف سر شما می شود. و در نتیجه رشد مو سریع تر اتفاق می افتد.  همچنین گرم نگه داشتن سر هم بی نتیجه در رشد مو نیست و تاثیر غیر مستقیمی در رشد موهای شما دارد.

ممنوعیات ها :

  • برس کشی پیش از اندازه ممنوع است.
  • استفاده پیش از حد از سشوار داغ اکیدا ممنوع است.
  • استفاده از اتو داغ ممنوع است

استفاده از کراتین و سایر ممنوع است

روش های طبیعی

قطعا روش های خانگی بسیار زیادی برای رشد موها وجود دارد که تا حدودی کار ساز می باشد. و در صورت عدم آگاهی می توانند مضرر هم باشد. خوب قصد داریم چند نمونه از مفید ترین آنها را با یک دیگر بررسی کنیم.  چند تا از اثر بخش ترین  این ترکیبات را می توانیم به موارد زیر اختصاص دهیم.

  1. دارچین
  2. لیمو ترش
  3. روغن های طبیعی
  4. عسل طبیعی
  5. عصاره الوئه ورا
  6. روغن سیاه دانه
  7. سرکه سیب
  8. حنا
  9. سفیده تخم مرغ
  10. آب پیاز

و شاید بتوانیم بگوییم 100 ها مورد دیگر که می توانن برای رشد و تقویت مو شما مفید باشند. هر کدام از این موارد ویژگی های بخصوصی دارند. به عنوان مثال دارچین باعث گرم شدن سر و در نتیجه افزایش گردش خون شما می شود که همین امر باعث افزایش رشد مو است. یا لیمو ترش غنی از ویتامین های C و ویتامین B  و انواع مواد و عناصر مغذی است. که باعث رشد و تقویت مو های سر شما می شود.  خیلی از موارد  گفته شده هم به همین شکل باعث افزایش رشد مو سر شما می شود. اما ناگفته نماند که بسته به نوع و جنس موهای سر شما این امر متفاوت است و ممکن است برای شخصی نتیجه قابل قبولی داشته باشد برای فرد دوم بی سود باشد.

موارد موثر

در ده مورد ذکر شده در بالا چندین مورد تاثیر فوق العاده در رشد و تقویت موهای سر شما دارند این موارد را به صورت جداگانه با یک دیگر بررسی می کنیم.  در مورد اول گیاه الوئه ورا سرشار از مواد پروتئینی و مغذی می باشد. که همین باعث ترمیم سلول های آسیب خورده مو سر می شود و به رشد مو کمک فراوانی می کند. مورد بعدی آب پیاز می باشد که منبع غنی از گوگرد است که باعث این می شود که در ساختار پیاز مو از ریزش مو جلوگیری کند. اگر هم شما درگیر شوره سر هستید بازم هم استفاده از آب پیاز پیشنهاد می شود زیرا خاصیت آنتی باکتریالی دارد و برای از بین بردن عفونت و شوره کاربرد بسیار زیادی دارد. مورد بعدی سفیده تخم مرغ می باشد که به ضخامت و پایداری مو شما کمک می کند.

استرس

یکی از عوامل روحی موثر در ریزش مو یا ضعیف شدن رشد مو استرس است. افرادی که استرس دارند. روند ریزش مو سر خود را افزایش داده و روند رشد مو وتقویت مو خود را کاهش می دهند. که همین امر باعث افزایش سرعت بیماری طاسی می شود. به خصوص در افرادی که به صورت ژنتیکی و ارثی این بیماری را در ژن خود دارند. برای از بین بردن استرس شما می توانید به ورزش هایی مانند :

  • مدیتیشن
  • یوگا
  • پیاده روی
  • دویدن
  • ورزش های هوازی

و سایر ورزش هایی که شما را آرام می کنند. می توانند در این لیست جای بگیرند.همچنین استفاده از دمنوش های گیاهی هم بی تاثیر نیست. دمنوش هایی مانند :

  • دمنوش چای سبز
  • دمنوش چای به لیمو
  • دمنوش هل
  • دمنوش چای و زعفران
  • دمنوش نعناع فلفلی
  • دامنوش چای بابونه

و سایر دمنوش های تسکین دهنده اعصاب می توانند بسیار موثر باشند.

کلام آخر

برای داشتن موهای پر پشت و درخشنده لازم است که چندین مورد را رعایت کنید و حواستان به ویتامین و پروتئین بدن خود باشد همچنین بارها ذکر شده است که ریزش مو و تقویت مو فقط و فقط به عوامل جسمی محدود نمی شود. بلکه عوامل روحی تاثیر بسیار زیادی در این روند دارند. افرادی که دائما استرس دارند رشد موهایشان بسیار پایین است یا ریزش مو دارند. به همین دلیل برای داشتن موهایی پر پشت و درخشنده باید نکات زیادی را رعایت کنید به خصوص اگر بیماری طاسی در خانواده پدری یا مادری شما زیاد است. باید بیشتر حواستان به تقویت مو سر خود باشد. خوب امیدوارم که تا به اینجا مقاله مفید بوده باشد. ممنون که ما را همراهی کرده اید.

 

پیروز و درحال رشد باشید.

مشاوره

نویسنده

مهدیه سلطانیان

کارشناس فروش - مشاور - مدیریت وب سایت آناژ

سوالات متداول
بهترین ورزش ها برای کاهش استرس چیه ؟

به ترتیب :

  1. یوگا
  2. مدیتیشن 
  3. پیاده روی
اهمیت رژیم غذایی در رشد مو ؟

قطعا رعایت رژیم غذایی چه برای سلامتی بدن و چه برای رشد مو بسیار موثر می باشد.

روش هایی طبیعی رو پیشنهاد می کنید ؟

با توجه به حساسیت های گمنام افراد توصیه میشه با رعایت و توجه بیشتر مصرف شود.

نظرتون درباره مکمل ها چطوره ؟

اگر از مکمل اصل استفاده بشه با رعایت دستور العمل هیچگونه مشکلی نداره 

مقالات مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *