مراقبت از پوست

جلوگیری از خشکی پوست

آبرسان کلینیک - جلوگیری از خشکی پوست -4

جلوگیری از خشکی پوست

حتما برای شما هم اتفاق افتاده است که گاهی پوستتان خشک و شکننده می شود.  ای اتفاق اغلب برای افرادی به وجود می آید که عادت های بدی مانند حمام آب داغ و یا خشک کردن بدن با حوله نامناسب دارند. اما دلایل دیگری مانند هوای سرد زمستانی یا کاهش چربی های طبیعی پوست شما و یا بالا رفتن سن شما می تواند در این پدیده نقش داشته باشد. برای حل این مشکل چندین راه وجود دارد. در راه اول مراجعه به پزشک و در راه دوم به کار گیری درمان خانگی و رژیم غذایی به خصوص می باشد.

شناخت عوامل اصلی خشکی پوست

خشکی پوست افراد به دلایل ارادی و غیر ارادی زیادی رخ می دهد. افرادی که در شهر های خشک و کم رطوبت زندگی می کنند. بیشتر گرفتار خشکی پوست می شوند. اگر بخواهیم عوامل خشکی پوست را به صورت دسته بندی به شما بگوییم. این دسته بندی شامل :

  • آب و هوای بدن
  • حمام داغ (به صورت مکرر)
  • مواد شوینده قویی یا بی کیفیت
  • بیماری های پوست مانند (اگزما،آتوپیک،درماتیت و…)
  • کمبود ویتامین

و چندین و چند علت دیگر که می تواند در خشکی پوست شما نقش به خصوصی داشته باشد.

آبرسان کلینیک - مقاله درونی جلوگیری از خشکی پوست

درمان خانگی ؟

درمان های خانگی همیشه موثر و کم هزینه برای افراد تمام شده اند. و می توانیم بگوییم که تاثیرات قابل قبولی را هم شاهد بوده ایم. اما اگر فرد دچار بیماری خاصی شده باشد. خود درمانی نه تنها کمکی به آن نمی کند بلکه میتواند بسیار آسیب زننده هم باشد. فرضا شخصی اگزما یا آتوپیک دارد. و سعی دارد با درمان خانگی به تفکر اینکه این  نوعی از خشکی  پوست شدید است حل کند قطعا در این مرحله شخص آسیب می بیند. پس اگر دچار هرگونه بیماری پوستی شده اید. بهتر است قبل از هر کاری با پزشک خود مشورت کنید. و حداقل یکبار معاینه شوید.

درمان های خانگی خشکی پوست

برای درمان خانگی خشکی پوست بهتر است از روغن ها غافل نشوید. روغن نارگیل ماده ای بسیار موثر برای درمان خشکی پوست است. اسید های چربی غیر اشباع موجود در روغن نارگیل مانع از پوسته پوسته شدن پوست شما و در نهایت خشکی پوست می شود. بهتر است از روغن نارگیل به صورت روتین استفاده کنید تا نتیجه ای بهتری بگیرید.

رژیم غذایی

رژیم غذایی همیشه در سلامتی پوست انسان تاثیر مستقیمی دارد. مواد غذایی که سرشار از آنتی اکسیدان می باشد. می توانند سموم را از بین برده و به بدن ما در ساخت سلول های تازه کمک کنند. این غذا ها شامل :

  1. نخود فرنگی
  2. هویج
  3. گوجه فرنگی
  4. بلوبری
  5. لوبیا

همچنین مواد غذایی حاوی عناصری مانند: ویتامین A – ویتامین D – ویتامین E – امگا 3 – کلاژن و … می تواند به شادابی پوست شما کمک کند.

آبرسان کلینیک - مقاله درونی جلوگیری از خشکی پوست 2

ماسک های خانگی

استفاده ای  روتین از بعضی مواد طبیعی به صورت موضه ای میتواند به شادابی و سلامتی پوست ما کمک ویژه ای کند. در ادامه با برخی از ماسک های طبیعی آشنا می شویم.

ماسک آووکادو : ماده آووکادو سرشار از مواد مغذی و چربی های مفید می باشد. که با آب رسانی به پوست شما به درمان خشکی پوست شما کمک می کند. برای ساخت ماسک آووکادو یک قاشق غذا خوری ماست ارگانیک و طبیعی را با یک قاشق چای خوری عسل در ظرف مخلوط می کنید. پوره به  دست آمده را به پوست خود بمالید و اجازه دهید ماسک تا 15 الی 25 دقیقه بر روی پوست بماند سپس آن را با آب ولرم بشوید.

ماسک زرده تخم مرغ : زرده تخم مرغ باعث نشاط و طراوات پوست ما می شود. و برای رفع خشکی پوست بسیار موثر می باشد. برای ساخت این ماسک ابتدا یک تخم مرغ را به خوبی هم بزنید تا کرمی رنگ شود. در مرحله بعد کمی دارچین به آن اضافه کنید. و سپس عناصر را با یک دیگر مخلوط کنید. و اجازه دهید تا 30 دقیقه بر روی پوست بماند و سپس با آب ولرم آن را بشویید.

کلینیک جلوگیری از خشکی پوست 3

مرطوب کننده و آبرسان ها

آبرسان ها می تواند تاثیر بسیار خوبی در رفع خشکی پوست شما داشته باشد و در بازه زمانی کمتری نتیجه دلخواه را دریافت می کنید. آبرسان هایی مانند آبرسان کلینیک می تواند بسیار موثر باشد. زیرا قابلیت آبرسانی 100 ساعته را به پوست شما می دهد. کرم های حاوی عناصری مانند :

  • اسید لاکتیک
  • پترولاتوم
  • اوره
  • آنتی اکسیدان
  • سرامید
  • هیالورونیک اسید
  • آکواپورین

می توانند انتخاب درست و مناسبی برای پوست شما باشد. اگر آبرسانی که خریداری می کنید اورجینال باشد حتما نتیجه دلخواه را در کمترین زمان ممکن به دست می آورید.

مشاوره

اگر دچار خشکی پوست شده اید. با شرح دقیق آن به کارشناسان ما می توانید مشکل خود را در کوتاه ترین زمان ممکن حل کنید. کارشناسان و مشاوران مجموعه آناژ به صورت لحظه ای پاسخ گو شما می باشند.

خشکی پوست مسئله ای زیاد حیاتی و خطرناکی نمی باشد اما در زیبایی ما تاثیر به خصوصی دارد. که باید به آن اهمیت داد. برای رفع خشکی پوست در مرحله اول رژیم غذایی و روتین پوستی مرتب و در مرحله دوم استفاده از کرم های آبرسان پیشنهاد می شود. اما اگر دچار خشکی پوست شدید شده اید حتما به پزشک مراجعه کنید یا از یک کارشناس مشاوره بگیرید. زیرا بیماری های زیادی وجود دارد که علائم پایه آنها خشکی پوست می باشد. پس بهتر است اگر دچار پوسته پوسته شدن شدید پوست شدید به پزشک مراجعه کرده زیرا احتمال دارد پسوریازیسم خفیف باشد یا هر بیماری دیگری خوب امیدوارم توانسته باشیم دانشی به معلومات شما اضافه کرده باشیم.  ممنون که تا به اینجا این مقاله ما را همراهی کرده اید.

نویسنده

مهدیه سلطانیان

کارشناس فروش - مشاور تخصصی پوست و مو - مدیریت واحد فروش آناژ

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *