مراقبت از پوست

رفع چین و چروک صورت

چین و چروک صورت شاخص

رفع چین و چروک صورت

پوست انسان به خصوص پوست صورت پس از گذشت مدتی و پا گذاتشن به دوره میانسالی دچار تغییراتی می شود. این تغییرات را به اسم بروز چین و چروک صورت می شناسیم که می تواند عوامل زیادی داشته باشد. این عوامل را هم میتوانید به صورت عوامل طبیعی بشناسید و هم عواملی که در کنترل انسان هستند.  این عوامل شامل :

  • آلودگی هوا به خصوص در شهر های بزرگ
  • کمبود خواب
  • نور خورشید (اشعه فرا بنفش)
  • استرس و اضطراب
  • مصرف شکر
  • مصرف دخانیات و الکل
  • عدم رسیدگی پوست
  • عدم استفاده ازکرم های آبرسان

بروز چین و چروک صورت می تواند بر روی اعتماد به نفس اشخاص تاثیر مستقیمی بگذارد. دلیل این تاثیرات را می توانید این بدانیم که برخی دچار پیری زودرس می شوند. و با  اینکه سن و سالی ندارند چهرهشان آنها را پیر نشان می دهد.

رفع چین و چروک صورت - آبرسان کلینیک اصلی

راه های درمان

برای جلوگیری و درمان چین و چروک های صورت بهتر است که چند راهکار را در نظر بگیرید. در مرحله ابتدایی سعی داشته باشید از سبزیجات و سیفی جات بیشترین استفاده را ببرید. در مرحله دوم داشتن خواب کافی می تواند تاثیر فوق العاده ای بر روی صورت و فرم آن بگذارید. در نظر داشته باشید که انسان در طول 24 ساعت شبانه روز نیاز دارد حداقل 8 و حداکثر 9 ساعت خواب مفید داشته باشد.  در گام بعدی برای رفع چین وچروک سعی کنید زیاد در معرض نور خورشید قرار نگیرید زیرا اشعه uv می تواند بر عمیق ترین لایه های پوست نفوذ کرده و باعث پیری زودرس شود. در گام آخر هم می توانید برای از بین بردن چین و چروک های صورت از آبرسان ها استفاده کنید. آبرسانی هایی مانند آبرسان کلینیک و سایر آبرسان هایی که در بازار موجود است.

انجام بوتاکس ؟

یکی از رایج ترین راهکار های درمان چین و چروک تزریق بوتاکس به زیر پوست به خصوص ناحیه های پیشانی و گونه می باشد. مایع بوتاکس از سمی به نام بوتولینوم  ساخته شده که باعث فلج شدن عضله صورت می شود. این سم با فلج کردن عضله باعث انقباض آنها می شود. و در نتیجه مانع بروز چین و چروک در فرم صورت شما می شود. اما این راهکار سریع و مدرن می تواند عوارض زیادی برای شما داشته باشد این عوارض شامل :

  • خشک شدن چشم و دهن
  • عفونت
  • تورم و قرمزی
  • تهوع و سردرد
  • کبودی
  • افتادگی پوست

و سایر مشکلات از این قبیل برای شما به همراه داشته باشد. به صورت تخصصی و تجربی اگر بخواهم بگویم بهتر است سمت این عمل زیبایی نروید و اگر هم رفتید سعی کنید پیش متخصص این حوضه رفته و از ژل با کیفیت استفاده کنید. سایر عوارض بوتاکس در ناحیه شامل :

  1. افتادگی لب (نادر)
  2. دوبینی و (خیلی نادر)
  3. افتادگی پلک بالا
  4. افتادگی پلک پایین

چهار موارد بالا بسیار نادر می باشند به غیر از موارد سه و چهار که درصد بروز این مشکل کمی بالا است.

رفع چین و چروک صورت - آبرسان کلینیک - 2

راهکار طلایی

اگر قصد دارید پوست خودتان را کاملا صاف و درخشنده کنید بهتر است در مرحله ابتدایی راهکار هایی را به کار ببرید که کم ترین آسیب را به پوست شما وارد می کنند.  اگر بتوانید روتین زندگی خود را به نحوه ای تغییر دهید که در طی 24 ساعت شبانه و روز حداقل 8 ساعت خواب کافی داشته باشید و در رژیم غذایی خود انواع سبزیجات و سیفی جات را جا بدهید. خودتان می توانید شاهد روند بهبود پوست و رفع چین و چروک آن باشید. و هیچ گونه عوارضی هم برای شما نخواهد داشت. و سعی داشته باشید یک روتین منظم برای مصرف آبرسان ها و مرطوب کننده ها داشته باشید. زیرا آبرسانی به پوست یکی از مهم ترین عوامل برای رفع چین و چروک صورت می باشد.

کلام آخر

اگر در سنین جوانی یا میان سالی هستید با رعایت نکات بالا قطعا در سنین بین 40 الی 50 زیبایی پوست خودتان را از دست نمی دهید. و ار بروز چین و چروک هم در امان می مانید. رسیدگی به پوست نه تنها مانع بروز چین و چروک می شود. بلکه به درخشندگی و شادابی پوست هم کمک فراوانی می کند. خوب امیدوارم توانسته باشیم اطلاعاتی در این حوضه جلوگیری و درمان چین و چروک صورت به شما داده باشیم. اگر هم در هر زمینه ای نیاز به مشاوره داشتید می توانید با کارشناس های ما تماس بگیرید

مشاوره آناژ

مشاوران و کارشناسان مجموعه بزرگ آناژ به صورت لحظه ای و آنی پاسخگو شما هستند.

نویسنده

مهدیه سلطانیان

کارشناس فروش - مدیریت آناژ - مدیریت واحد فروشگاهی

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *