مراقبت از پوست

آبرسانی به پوست – شادابی پوست

پوست آبرسان کلینیک شاخص

چند قدم برای داشتن پوستی شاداب

بسیاری از افراد دوست دارند پوست شاداب یک دست و درخشنده داشته باشند. اما برای داشتنی پوستی شاداب و یک دست باید برخی موارد را رعایت کنید. پوست برای شادابیت نیاز به برخی مواد پروتئینی و ویتامین دارد. اما این تفکر کاملا اشتباه است که داشتن پوستی شاداب کار بسیار سختی است شما با رعایت چند نکته ساده و تغذیه سالم می توانید به راحتی پوستی شاداب و یک دست داشته باشید.

شادابی پوست - آبرسان کلینیک

قدم اول شست وشو

برای داشتن پوستی یک دست و به اصطلاح صاف باید یک روتین شست و شو و پاکسازی پوست را در زندگی روزانه خودتان جایی دهید. به گونه ای که هیچ گونه ضایعات پوستی در صورت خود مشاهده نکیند.شست و شو مرتب پوست باعث از بین رفتن ضایعات پوستی می شود. اما نکاتی درباره شست و شو و پاک سازی پوست وجود دارد که باید به آنها توجه کنید در مرحله اول سعی کنید از محلول های با کیفیت برای شست و شو استفاده کنید ودر مرحله ای بعدی برای خشک کردن صورت از حوله هایی ملایم و یا بهتر است از حوله هایی با جنس فیبر استفاده شود. در نهایت سعی داشته باشید اگر جنس پوستتان معمولی یا خشک است در طی روز بیشتر از دوبار پوست را شست و شو ندهید. زیرا می تواند باعث خشکی پوست شود.  

آبرسان کلینیک - شست و شو

قدم دوم لایه برداری

لایه برداری صورت می تواند برای شادابی و درخشندگی آن بسیار مفید باشد. حالا که صورت خود را کامل شست و شو داده اید و مطمئن هستید که هیچ گونه ضایعاتی بر روی سطح پوست نیست. می توانید مقداری اسکراب را بردارید و بر روی تمامیه نقاط پوست ماساژ دهید. این کار باعث از بین رفتن سلول های مرده پوست و در نتیجه باعث شفافیت پوست می شوند. وجود این سلول ها در سطح پوست باعث کدری و خشکی می شوند. اگر بخواهیم چهار اسکراب خانگی پر طرفدار را به شما معرفی کنیم. شامل موارد زیر می شوند.

  • اسکراب موز و جوی دو سر
  • اسکراب سیب و عسل
  • اسکراب عسل و جوی دو سر
  • اسکراب ماست و جوی دو سر

اسکراب موز و جوی دو سر : 2 قاشق جو دو سر آسیاب شده همراه با یک عدد موز له شده را با یک قاشق ماست یونایی ارگانیک مخلوط کرده. و 30 الی 60 ثانیه آنها را مخلوط کزده و سپس استفاده کنید.

اسکراب سیب و عسل : آب سیب را گرفته و پوره خشک شده را با نصف یک قاشق چایی خوری روغن جوجوبا و عسل مخلوط کنید.

اسکراب عسل و جوی دو سر : دو قاشق غذا خوری جو آسیب شده را با با یک هشتم فنجان عسل و روغن جوجوبا مخلوط کنید.

اسکراب ماست و جو دو سر : دو قاشق جو آسیب شده را با یک قاشق ماست یونانی و یک قاشق روغن جوجوبا به همراه روغن نارگیل مخلوط کنید.

شادابی پوست - لایه برداری

آبرسانی به پوست

آبرسانی و مرطوب سازی پوست یکی از عوامل تاثیر گذار در روند بهبود پوست و شادابی بیشتر آن می باشد. بهتر است برای مرطوب سازی پوست از کرم های مرطوب کننده یا آبرسان های قدرت مند استفاده کنید زیرا باعث جوان سازی و درخشندگی بیشتر پوست می شود. سعی کنید. در استفاده از آبرسان ها و مرطوب کننده ها سعی داشته باشید که فقط از نسخه های اورجینال و اصلی استفاده کنید.

شادابی پوست - آبرسانی

مشاوره

اگر نیاز به مشاوره در زمینه زیبایی پوست و مو داشتید حتما با یکی از مشاوران و یا کارشناسان مجموعه ارایشی و بهداشتی آناژ تماس بگیرید کارشناسان ما به صورت آنی و لحظه ای پاسخ گو شما هستند. تیم آناژ پیش از 5 سال است که در این حوضه فعالیت دارد و طی این سال ها تجربیات بسیار زیادی بدست آورده است.

برای داشتن پوستی زیبا بهتر است در روز حداقل یکبار و حداکثر دو بار صورت خودتان را با شوینده های معتبر و مناسب شست و شو داده و پس از خشک کردن با یک حوله ملایم از اسکراب صورت طبیعی استفاده کنید. اسکراب هایی که در خانه تهیه می شوند از نظر بهداشت و سلامت می توانند در جایگاه بهتری نسبت به اسکراب های بازار قرار بگیرند. به همین دلیل سعی داشته باشید از اسکراب های خانگی برای پوست خودتان استفاده کنید. در مرحله آخر استفاده از آبرسان ها و مرطوب کننده های پوست فراموش نشود. امیدوارم تواسنته باشیم کمی اطلاعات درباره شادابی و درخشندگی پوست به شما رسانده باشیم.

نویسنده

مهدیه سلطانیان

کارشناس فروش - مشاور آناژ - مدیریت واحد فروشگاه

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *