رشد و تقویت مو

مراقبت از مو در هنگام خواب

شاخص درونی مراقبت از مو

مراقبت از مو در هنگام خواب

اشخاصی هستند که حساسیت بسیار بالایی در حفظ و تقویت مو های سر خود دارند. این اشخاص دائما در تلاش هستند که بتوانند. موهایی بهتر و درخشنده تر داشته باشند. خصوصا اگر جنس مو های آنها حساس و شکننده باشد. این حساسیت بسیار بیشتر از قبل می شود. اگر جنس موهای شما هم ضعیف و شکننده است باید در هنگام خواب هم چندین نکته را رعایت کنید. ناگفته نماند که این نکات بیشتر به حفظ مو کمک می کند نه تقویت و درخشندگی برای این کار باید به سمت داروهای گیاهی یا مکمل های گیاهی مانند هیرتامین و سایر مکمل های این برند مانند پاستیل هیرتامین و … بروید.

هیرتامین - مقاله درونی - آناژ

مهم ترین نکات قبل از خواب

نکته اول : از خوابیدن با موهای خیس جدا خودداری کنید. زیرا احتمال شکنندگی مو سر در زمان خیسی بسیار بالا است. پیوند های پروتیئینی که در مو انجام می شود در زمانی که موهای شما خیس هستند. بسیار ضعیف تر عمل می کنند. اما اگر عادت دارید که قبل از خواب موهای خود را بشوید حتما پس از شست شو موهای خودتان را با حوله ای از جنس میکروفیبر خشک کنید تا آب اضافه آن خارج شود. و به جای استفاده از برس از انگشت های خود استفاده کنید و گره های مو سر را باز کنید.

نکته دوم : استفاده از رو بالشتی با جنس ابریشمی، اگر موهای بلند دارید باید آگاه باشید که موهای بلند بیشتر در معرض خطر هستند. ترکیبات پارچه ابریشم به موهای شما  اجازه می دهند که به راحتی روی بالشت بلغزند بدون اینکه زبر یا شکننده شوند. روبالشتی های نخی دلیل اصلی شکاف وخشکی مو سر است.

نکته چهارم : استفاده از کلاه ابریشمی باعث می شود که در طول شب مو های شما از شکستدگی در امان بماند.  استفاده از چنین کلاهی تضمین می کند که موهای شما کاملا در امان است همچنین از گره خوردگی آن جلوگیری می کند.

نکته پنچم : جداسازی لوازم جانبی مو قبل از بخواب رفتن لوازمی مانند کلیبس،اکستیشن و سایر لوازم نگهدارنده حالت مو و … را حتما قبل از خواب از سرتان جدا کنید.

سایر نکات مهم

پنچ نکته بالا حیاتی ترین و ضروری ترین نکاتی هستند که اگر به آنها توجه داشته باشید میتوانید شاهد حالت بهتر موهای خود باشید. در ادامه چند نکته قابل توجه دیگر هم وجود دارد نکاتی مانند ماساژ مو سر در هنگام خواب که این کار باعث جلوگیری از ریزش مو سر شما می شود. شاید بپرسید چطوری ؟ ماساژ سر باعث افزایش گردش خون در سر می شود. که همین امر هم باعث رشد بیشتر و جلوگیری از ریزش مو سر می شود.  نکته بعدی و اختیاری که می توانید از آن بهره بگیرید. استفاده از سرم سر یا مکمل های گیاهی می باشد. که به رشد و یا رویش دوباره مو سر شما کمک خواهند کرد. این مکمل ها با جمع آوری کلیه ویتامین ها و عناصر حیاتی برای رشد مو سر به موهای سر شما مواد مغذی مورد نیاز را منتقل می کنند و می توانند تاثیر بسیار خوبی بر روی مو سر شما داشته باشند.

ویتامین ها

اگر دوست دارید موهایی پر پشت و درخشنده داشته باشید. باید علاوه بر تمام نکات ذکر شده. تار مو خود را از تمام ویتامین های مورد نیاز برای رشد مانند: ویتامین A – ویتامین خانواده B ویتامین E –ویتامین  – D  زینک – آهن – ویتامین B7 و سایر ویتامین ها و عناصر حیاتی برای رشد و تقویت مو سر بی نیاز کنید. که می توانید این ویتامین ها را بخوردن بعضی از مواد غذایی و قرار دادن آنها در رژیم غذایی خود تامین کنید. اما ناگفته نماند که این کار کمی سخت است زیرا تهیه و پخت غذاهایی که تمام این ویتامین ها را در خود جا داده باشد کمی دشوار است. مواد غذایی مانند :

  • ماهی
  • اسفناج
  • گوشت قرمز
  • شکلات تلخ
  • بادام هندی
  • حبوبات
  • کشمش
  • جگر گاو یا گوسفند
  • سیب زمینی
  • تخم مرغ
  • کینوا

و سایر مواد خوراکی که این ویتامین ها را در خود جای داده باشد. اگر توانایی استفاده از این مواد را چه از لحاظ مالی یا چه از لحاظ سلیقه غذایی نمی توانید مصرف کنید باید انها را با کپسول های ویتامینه مانند کپسول زینک یا هیرتامین جبران کنید.

کلام آخر

مو عضوی آسیب پذیر در بدن ما می باشد و شما هم با هرگونه جنس و کیفیت مویی که دارید باید به آنها به صورت مرتب رسیدگی کنید. برای تقویت می توانید از مکمل استفاده کنید و در کنار این استفاده چند نکته که درباره خواب ذکر شد را هم رعایت کنید تا موهای شما آسیب نبینند. از این رو باید نظاقت و بهداشت مو را هم جدی بگیرید. و با شامپو هایی از برند های معتبر و مناسب مو سر خودتان استفاده کنید. خوب امیدوارم که تا به اینجا این مقاله توانسته باشیم مطالبی را به شما انتقال دهیم.

مشاوره

اگر سوالی درباره رشد و تقویت موهای سر خود دارید کارشناسان و تیم فروش ما به صورت آنی پاسخگوی شما هستند. 

نویسنده

مهدیه سلطانیان

کارشناس فروش - مدیریت وب سایت آناژ - مشاور

پیروز و پر پشت باشید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *