مراقبت از پوست

مراقبت از پوست در زمستان

مراقبت از پوست در زمستان شاخص

مراقبت از پوست در زمستان

پوست در فصول مختلف سال نیاز به مراقبت های به خصوصی دارد مخصوصا در فصل زمستان که هوای پیرامون سرد می شود ممکن است کمی برای ما مشکل ساز باشد. دلیل پدید آمدن برخی مشکلات پوستی در این فصل این است که پوست به صورت ناگهانی شوک می خورد به این صورت که فردی که در بیست دقیقه قبل در معرض سرما و باد بوده است ناگهان وارد خانه می شود و به سمت بخاری داغ می رود. در این هنگام زمانیکه رطوبت پوست کاهش پیدا می کند.پوست دچار مشکلاتی مانند خشکی و حساسیت در نواحی مختلف صورت می شود.

مراقبت از پوست در زمستان 1

مراقبت ها در فصل زمستان

بهترین گزینه در فصل زمستان در جهت نگهداری و مراقبت از پوست این است که سعی کنید پوست خود را مرطوب نگه دارید. و به پوست آبرسانی کنید. بهترین گزینه برای انجام این کار استفاده از مرطوب کننده و آبرسان های معتبر می باشد. آبرسان هایی مانند آبرسان کلینیک و سایر … در گام دوم در جهت نگهداری و مراقبت از پوست بهتر است چند مورد زیر را رعایت کنید این موارد شامل :

  • دمای آب را در هنگام حمام کاهش دهید
  • روتین منظم پوستی داشته باشید
  • لباس گرم بپوشید
  • استفاده از مرطوب کننده

با رعایت چهار مورد بالا در این فصل سرد می توانید از هر گونه بیماری یا آسیب پوستی در آمان باشید.

عوارض تهدید کننده زمستان

با وارد شدن به فصل زمستان با توجه به جو آب و هوایی ایران بیشتر شهر ها سردسیر هستند. به همین دلیل بهتر است برخی عوامل تهدید کننده در زمستان را بشناسید این عوامل شامل :

  1. کهیر سرد
  2. آکنه روزاسه
  3. خارش زمستانی
  4. پسوریازیس
  5. بیماری رینود
  6. باد سوختگی
  7. ترکیدن لب
  8. اگزما
  9. آکنه

نه مورد بالا بیشترین احتمال بروز را در بین سایر دارند. زیرا در این فصل پوست بسیار تحریک پذیر می شود.

مراقبت از پوست در زمستان2

بیماری ها جدی

در لیست نه تایی بالا شاید دو بیماری توجه شما را جلب کرده باشد. این دو بیماری را می تواند خطرناک ترین بیماری های لیست دانست. زیرا درمان قطعی وجود ندارد برای آنها در درجه اول بیماری پسوریازیس و در درجه دوم بیماری اگزما خطرناک ترین های این لیست می باشند. برای بیماری پسوریازیس درمان قطعی وجود ندارد. اما قابل کنترل می باشد به خصوص از زمان کشف و ورود قارچ گانودرما به ایران می شود گفت این بیماری سرکش کمی کنترل شده است. و بیماری اگزما که کمی رایج تر اما قابل درمان است. یعنی با مصرف برخی مواد غذایی و رسیدگی های فیزیکی قابل درمان می باشد. پسوریازیس و اگزما خطرناکترین بیماری هایی هستند که در لیست تاریک زمستان قرار می گیرند ناگفته نماند ابتلا به این بیماری ها در فصول گرم سال هم امکان پذیر می باشد. فقط در زمستان این درصد بیشتر است.

کلام آخر

پوست انسان عضوی حساس و بسیار آسیب پذیر می باشد. و در فصول مختلف سال نیاز به مراقبت های ویژه همان فصل را دارد. به همین خاطر برای جلوگیری از هر نوع عارضه پوستی بهتر است برخی مسائل را رعایت کنید. تا گرفتار درمان این بیماری ها که برخی واقعا آزار دهنده می باشند نشوید. زیرا علاوه بر اینکه ممکن است تایمی زیبایی خود را کمی از دست بدهید ممکن است بسیار زجر آور باشد. درصد بالایی از عارضه های پوستی در بانوان و کودکان رخ می دهد به دلیل حساسیت بیشتر پوست بانوان نسبت به آقایان درصد ابتلا آنها بیشتر می باشد. برخی عارضه ها مانند ترکید لب ها در زمستان طبیعی است و با استفاده کرم بر روی لب از بین می رود اما اگر دچار یکی از بیماری های خطرناک لیست شده اید سریعا خود را به یک متخصص پوست برسانید. زیرا این بیماری ها پیشران هستند و جای پیشرفت بسیاری دارند. پس اگر در درصد های پایین درمان را شروع کنید. نتیجه بهتری خواهید گرفت.

مشاور پوستی

بیماری های پوستی به دلیل تنوع بالا و نزدیک بودن علایم آنها به یک دیگری تشیخص کمی سختی دارند. اما کارشناسان و مشاوران آناژ با سابقه ای بالغ بر 5 سال امروز تجربیات زیادی در حوضه زیبایی پوست و مو دارند. به همین دلیل اگر در هر زمینه نیاز به مشاور تخصصی داشتید مشاوران ما به صورت لحظه ای پاسخ گو شما هستند. برای ارتباط هم میتوانید با یکی از شماره های زیر تماس بگیرد و هم از طریق سیستم چت زنده به مشاور ما متصل شوید.

نویسنده

مهدیه سلطانیان

کارشناس فروش - مدیریت واحد فروشگاه - مشاور تخصصی

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *