مراقبت از پوست

عوامل مخرب پوست

آّرسان کلینیک - مقاله پوست

عوامل مخرب پوست

قطعا برای همه ما پوست عضوی مهم می باشد. زیرا در اعتماد به نفس اشخاص تاثیر مستقیمی دارد. همچنین بسیار حساس و آسیب پذیر است. به خصوص پوست صورت که بیشتر در معرض عوامل بیرونی قرار دارد. خورشید بیشترین آسیب را به پوست وارد می کند زیرا پرتو های فرا بنفش خورشید اجزای پوست را مانند : الاستین و کلاژن ها را که به یک دست نگه داشتن پوست شما کمک می کنند را از بین می برد. اثرات خورشید می تواند باعث بروز عواملی مانند :

  • پیری
  • چین و چروک
  • افزایش احتمال مبتلا شدن به سرطان پوست
  • لکه های قهوه ای

و سایر عواملی که می توانند مخرب برای پوست شما باشند در اشعه فرا بنفش  وجود دارد.

آبرسان کلینیک - عکس اول

نوع تغذیه،تغییرات وزنی

اشخاصی که از غذاهای چرب استفاده می کنند. علاوه بر آسیب به سلامتی بدن به پوست خود هم آسیب های زیادی وارد میکنند. این افراد می توانند شاهد بروز آکنه،آلتهابات پوستی یا حتی ضخیم شدن لایه خارجی پوست خود باشند. در مرحله بعدی تغییر وزن ناگهانی می تواند باعث کش آمدن پیش اندازه پوست باشد به طوری که فیبر ها می توانند دچار شکستگی و آسیب به پوست شوند.

دخانیات،مصرف کافئین

مصرف دخانیات حتی به صورت تفننی هم عوارض زیادی بر جای می گذارد. دود سیگار باعث باز تر شدن منافذ پوستی می شود. و پوست شفافیت خودش را از دست می دهد. مصرف دخانیات باعث پیر شدن پوست و بروز چین و چروک می شود. و ترکیبات سیگار باعث از بین رفتن حالت ارتجاعی پوست می شود. افرادی که معتاد به مصرف دخانیات هستند باعث بروز اثرات هورمونی یا آندوژنیک می شوند به این صورت که میزان هورمون های مردانه افزایش یافته و باعث بروز آکنه،ریزش مو،اضافه وزن می شود. مصرف پیش از اندازه کافئین باعث می شود که سطح کورتیزول افزایش پیدا کند و همین امر می تواند باعث ایجاد التهاب شود.

مصرف برخی دارو ها

مصرف برخی دارو های فیک یا نا مربوط می تواند آسیب شدیدی به پوست وارد کند. اگر میخواهید پوستی مرطوب و درخشنده داشته باشید میتوانید از آبرسان کلینیک استفاده کنید. اما به این نکته دقت داشته باشید که نسخه فیک آن در بازار بسیار زیاد است.

مجموعه آناژ

ما در مجموعه آناژ کلیه محصولات آرایشی و بهداشتی را به صورت مستقیم و اورجینال ارائه می دهیم. پس اگر قصد خرید محصولی را دارید میتوانید با یکی از کارشناسان ما اراتباط بگیرید.

نویسنده

مهدیه سلطانیان

کارشناس فروش - مشاوره - مدیریت وب سایت آناژ

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *