رشد و تقویت مو

عوارض رنگ مو

هیرتامین عوارض رنگ مو شاخص

عوارض رنگ مو

انسان از زمان تولد رنگ مو،پوست،چشم و … وابسته به نوع نژادش تعیین می شود. ممکن است بعضی افراد از این نوع ترکیب رنگ پوستی یا ترکیب رنگ مو سر خودشان راضی باشند. و ممکن است بعضی افراد رضایت کافی نداشته باشند و با ورود به دوران میان سالی بخواهند موهای خودشان را رنگ کنند. و امروزه با گسترش صنعت لوازم آرایشی رنگ کردن مو امری پیش پا افتاده و ساده شده است. آما سوال قابل توجه آیا رنگ کردن مو ضرر دارد ؟ در پاسخ به این سوال باید بگوییم بله رنگ کردن مو برای سلامتی پوست و مو انسان مضرر می باشد.  و همچنین می تواند عوارض جانبی بسیار زیادی در پی داشته باشد.

عوارض رنگ مو و خطرات !

رنگ مو یک فرایند شیمیایی است و می تواند باعث ایجاد انواع حساسیت ها در پوست کف سر شود. این حساسیت در افرادی که دچار بیماری های پوستی مانند اگزما،پسوریازیس هستند. می تواند با نشانه هایی مانند :

  • تورم در اطراف چشم و مژه ها
  • شوره
  • قرمز شدن و تورم پوست
  • خارش و سوزش پوست

پس قبل از طی کردن فرایند رنگ کردن مو از عدم داشتن حساسیت پوست خودتان به مواد شیمیایی اطمینان حاصل کنید. تا دچار عوارض جانبی این محصولات نشوید.

هیرتامین - عوارض رنگ مو عکس اصلی

شکنندگی مو

بعضی از افراد به دلیل تنوع طلبی زیاد شاید عادت کرده باشند به صورت ماهانه رنگ موهای خودشان را تغییر دهند. که همین دلیل یعنی استفاده پیش از اندازه از رنگ مو باعث می شود ترکیباتی مثل پراکسید و آمونیاک باعث خشک شدن موهای شما بشوند. و به نوعی دیگر مو را شکننده و آسیب پذیر کنند. اگر سلامتی موهایتان برایتان ارزش دارد بهتر از هرگونه رنگ مو چه نسخه ایرانی و چه نسخه خارجی دوری کنید. شاید از نظر سطح کیفیتی با یک دیگر متفاوت باشند. اما عوارض آنها یکسان می باشد.

هیرتامین -عوارض رنگ مو - عکس سوم

ریزش مو

شاید ریزش مو یکی از کابوس های افرادی باشد که خیلی بر روی موهای خودشان حساس هستند. رنگ مو باعث می شود که فولیکول مو ضعیف شود. و شرایط برای ریز فراهم گردد. اگر دچار ریزش مو شده اید بهتر است از مواد پروتئینی و مکمل های دارای ویتامین مانند هیرتامین و … استفاده کنید. تا بتوانید روند ریزش را کم و بعد از مدتی آن را متوقف کنید. همچنین بهتر است در طول این مدت به میزان خواب و ورزش توجه بسیار زیادی داشته باشید. و تا حد امکان از استرس و اضطراب دوری کنید.

ایجاد مشکلات در بارداری

مو خاصیت جذب مواد شیمیایی را دارد هر چند که بسیار نا چیز می باشد. اما برای مشکل درست کردن کافی است. خصوصا در سه ماه اول بارداری به هیچ استفاده نکنید تا برای جنین مشکلی به وجود نیاید.

سفید شدن مو زود تر از موعد

شاید دلیل اصلی رنگ کردن مو برای خانم ها و آقایان پنهان کردن موهای سفید خودشان است. اما باید این آگاهی را داشته باشند که استفاده مکرر از رنگ مو باعث می شود که رنگدانه ها و فولیکول تحت تاثیر مواد شیمیایی قرار بگیرند. و رنگ طبیعی خود را با سرعت بالا تری از دست بدهند.

سرطان

اگر بخواهیم خیلی بدبین باشیم می توانیم ابتلا به سرطان را هم در این مبحث بازگو کنیم. اگر به صورت مکرر در فصول سال به صورت فاصله زمانی کوتاه موهای خودتان را رنگ کرده اید. احتمال ابتلا به سرطان بسیار بالا است. زیرا رنگ های شیمیایی دارای ماده ای به نام رزورسینول هستند که باعث اختلال در عملکرد غدد درون ریز و برهم خوردن تعادل هورمونی می شود. که بدن مستعد به سرطان می کند. در واقعه سرطان یکی از خطرناک ترین عوارض رنگ مو می باشد. علت اصلی این عوارض استفاده مکرر از رنگ مو است.

راهکاری های کم کردن عوارض

به هر حال گاهی رنگ کردن مو برای شخص بسیار مهم و حیاتی می باشد و باید عوارض جانبی آن را بپذیرد در چنین شرایطی راهکار هایی وجود دارد که میتوانید این عوارض را کم کنید. راهکار هایی مانند :

  1. تست حساسیت
  2. دوروی از استخر رفتن
  3. استفاده از شامپو های مخصوص موهای رنگ شده
  4. نشستن مو با آب داغ
  5. شست و شو کمتر مو
  6. رعایت فاصله زمانی
  7. عدم تماس با پوست سر

با رعایت هفت نکته ذکر شده در بالا می توانید آسیب ها و عوارض جانبی را به حداقل برسانید.

 

هیرتامین - عوارض رنگ مو - عکس دوم

نویسنده

مهدیه سلطانیان

کارشناس فروش - مشاور - مدیریت وب سایت آناژ

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *